Algemene Voorwaarden
Artikel 1: Definities
In de Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder:
– Leverancier/opdrachtnemer: 2710 bvba handelend onder de naam Bal&Klein, handelend als adviseur & leverancier van Consultancy, Training- en Coaching diensten. Gevestigd in Rabattestraat 8, 8340 Damme. Ondernemingsnummer: BE0476.756.384
– Klant/opdrachtgever: Het bedrijf of de particulier aan wie de leverancier advies, begeleiding en/of diensten verleent dan wel diens wettelijke vertegenwoordiger.
Artikel 2: toepassing van deze voorwaarden
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en overeenkomsten waarbij de opdrachtnemer in het kader van zijn beroep diensten aanbiedt of levert. Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig wanneer deze schriftelijk tussen opdrachtgever en opdrachtnemer zijn overeengekomen. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende opdrachten en vervolgopdrachten van opdrachtgever. Elke bestelling/betaling betekent aanvaarding door de klant van deze Algemene Voorwaarden en GDPR regeling van de leverancier die u kan nalezen op www.balklein.be.
Artikel 3: aanbieding en overeenkomst
Een aanbieding of offerte heeft een geldigheidsduur van maximaal 30 kalenderdagen, tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld. Aanvaarding van de aanbieding na de genoemde termijn heeft geen bindende voorwaarden voor opdrachtnemer.Elke overeenkomst tussen opdrachtgever en opdrachtnemer komt tot stand door wederzijds akkoord. Een opdracht wordt als definitief beschouwd na schriftelijke bevestiging en ondertekening van de offerte door beide partijen. Beide partijen ontvangen per e-mail een kopie. Mondelinge afspraken gelden alleen wanneer deze per e-mail bevestigd zijn.
Artikel 4: Uitvoering van de overeenkomst
Opdrachtnemer voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uit. Opdrachtnemer heeft met betrekking tot de uitvoering van de overeenkomst een inspanningsverplichting en kan niet worden aangesproken vanuit een resultaatsverplichting.
Indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, heeft opdrachtnemer het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden. De opdrachtgever zorgt ervoor dat alle gegevens, waarvan opdrachtnemer aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig verstrekt aan opdrachtnemer.
Artikel 5: Intellectuele eigendom
Alle door leverancier verstrekte stukken, zoals werkboeken, opdrachten, e-books, informatieve pdf’s, logo’s, beeld- en filmmateriaal et cetera, zijn uitsluitend bestemd om te worden gebruikt door de opdrachtgever en mogen niet zonder vooraf gegeven toestemming van opdrachtnemer worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt, gewijzigd of ter kennis van derden gebracht. Wanneer hier wel toestemming voor is gegeven voor opdrachtnemer mogen de betreffende stukken worden gedeeld met duidelijke bronvermelding. Het is in geen enkel geval toegestaan materiaal van opdrachtnemer te verkopen aan derden. Schendingen door de klant op de bepalingen van deze overeenkomst geven aanleiding tot passende maatregelen en vorderingen door 2710 bvba met inbegrip van eventuele gerechtelijke kosten en eventuele andere sancties door wettelijke regels terzake.
Artikel 6: Duur en beëindiging van de overeenkomst
De duur van het trainings- of coachtraject zoals vastgelegd in de overeenkomst tussen klant en leverancier, kan ten alle tijden met wederzijds goedvinden door beide partijen worden beëindigd of worden verlengd.
De overeenkomst eindigt automatisch met onmiddellijke ingang:
– aan het einde van een eventueel overeengekomen duur van de opdracht;
– met wederzijds goedvinden
– door faiillietverklaring van één van de partijen – bij wanprestatie door één van de partijen die niet is opgelost binnen een termijn van 8 kalenderdagen na hiertoe te zijn aangemaand door de tegenpartij, onverminderd het recht van de tegenpartij op schadevergoeding en het recht om alle op dat moment openstaande vorderingen van de ingebreke blijvende partij op te eisen.
Beëindiging van de overeenkomst staat los van de financiële verplichting die nagekomen dient te worden.
Artikel 7: Betaling en levering
De producten of diensten worden geleverd tegen de prijs zoals vermeld in de overeenkomst of enige andere bijzondere overeenkomst tussen 2710 bvba en de opdrachtgever. Eventuele bankkosten verbonden aan de overschrijving zijn ten laste van de klant.
De factuur dient betaald te worden binnen de 30 kalenderdagen na factuurdatum behoudens andere uitdrukkelijk schriftelijk bevestigde afspraken.
Tenzij anders vermeld, zijn alle prijzen exclusief 21% BTW en verplaatsingskosten.
2710 bvba houdt zich het recht voor om zijn tarieven jaarlijks aan te passen. Dit betekent dat contracten die over meerdere jaren lopen, onderhevig zijn aan een eventuele jaarijkse tariefverhoging. 2710 bvba informeert de klant steeds schriftelijk (via e-mail) over de tariefverhoging.
Klachten dienen kenbaar gemaakt te worden binnen 8 dagen. Voor ondernemingen geldt dat bij niet-betaling van de facturen binnen de gestelde termijn, is vanaf de vervaldag van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een verwijlinterest verschuldigd aan een interestvoet van 10% per jaar op het onbetaalde bedrag, evenals een forfaitaire schadevergoeding ten belope van 10% op het onbetaalde bedrag (met een minimum van 100 euro), onverminderd het recht om een hogere vergoeding te vorderen mits bewijs van hogere werkelijk geleden schade.
Alle kosten verband houdend met de inning van de desbetreffende vordering, waaronder uitdrukkelijk mede worden verstaan kosten ter incasso door een incassobureau en gerechtelijke kosten, zullen in rekening gebracht worden.
Bij eventuele bezwaren aangaande de factuur dient de klant dit binnen twee weken na het ontvangen van de factuur schriftelijk kenbaar te maken bij de leverancier.
Voor open trainingen en coachingtrajecten dient de factuur op betaald te zijn voor de aanvang van de opleiding.
Bent u consument, dan geldt volgende regeling: Klachten dienen kenbaar gemaakt te worden binnen 8 dagen. In geval van wanbetaling van het geheel of een gedeelte van de prijs, zijn de bepalingen uit boek XIX van het Wetboek Economisch Recht van toepassing, en zal de verkoper de klant een gratis herinnering sturen om het verschuldigde bedrag te voldoen binnen 14 kalenderdagen.
Betaalt de klant niet binnen die termijn, dan wordt het openstaande bedrag verhoogd met een jaarlijkse intrest berekend tegen de referentie-interestvoet vermeerderd met acht procentpunten bedoeld in artikel 5, tweede lid, van de wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties berekend vanaf de kalenderdag die volgt op de dag waarop de gratis herinnering aan de klant werd verstuurd, alsook met een forfaitaire vergoeding van:
a) 20 euro als het verschuldigde saldo lager dan of gelijk aan 150 euro is;
b) 30 euro vermeerderd met 10 % van het verschuldigde bedrag op de schijf tussen 150,01 en 500 euro als het verschuldigde saldo tussen 150,01 en 500 euro is;
c) 65 euro vermeerderd met 5 % van het verschuldigde bedrag op de schijf boven 500 euro met een maximum van 2000 euro als het verschuldigde saldo hoger dan 500 euro is.”
Wanneer één van de partijen zijn contractuele verplichtingen niet nakomt, heeft de andere partij het recht om, na ingebrekestelling, hetzij haar verplichtingen op te schorten, hetzij de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden, indien op de ingebrekestelling geen of geen nuttig gevolg wordt gegeven binnen de acht werkdagen, onverminderd het recht op schadevergoeding.
Artikel 8: Onuitvoerbaarheid van de opdracht(en)
De leverancier heeft het recht om overeengekomen diensten, adviezen en/of werkzaamheden op te schorten indien hij door omstandigheden of waarvan hij bij aanvang van de overeenkomst niet op de hoogte was of kon
zijn, verhinderd is zijn verplichtingen na te komen.
De leverancier kan – indien er overmacht plaatsvindt en de uitvoering van het advies of de werken binnen de afgesproken termijn in gevaar komt – de werken of een deel ervan uitbesteden aan een derde partij of beslissen de uitvoering van de werken volledig te annuleren.
Indien de nakoming blijvend onmogelijk wordt kan de overeenkomst worden ontbonden voor dat deel dat nog niet is nagekomen.
Geen van beide partijen heeft in dat geval recht op vergoeding van de ten gevolge van de ontbinding gelede schade.
Artikel 9: Annulatievoorwaarden
De opdrachtgever heeft het recht deelname aan, of de opdracht voor een coachingtraject,, training of workshop te annuleren. Dat kan schriftelijk of per e-mail. Bij annulering van een coachingtraject, training of workshop en aanverwante werkzaamheden binnen 5 werkdagen voor de aanvang ervan, is de opdrachtgever verplicht 100% van het overeengekomen bedrag te betalen. Bij annulering langer dan 5 werkdagen maar binnen 10 werkdagen, is de opdrachtgever verplicht 50% van het overeengekomen bedrag te betalen. In geval dat de opdrachtgever dan wel de door de opdrachtgever aangewezen deelnemer na aanvang van de coaching, workshop of training deelname tussentijds beëindigt of anderszins niet deelneemt, heeft de opdrachtgever geen recht op terugbetaling.
Artikel 10: Aansprakelijkheid
De leverancier sluit elke aansprakelijkheid uit ter zake van schade voortvloeiend uit of verband houdend met de opvolging door de klant van door de leverancier of diens aangestelden verstrekte adviezen en diensten tenzij sprake is van opzet of grove schuld van de kant van de leverancier. Met dien verstande dat de leverancier in dat geval alleen aansprakelijk kan worden gesteld voor de bewezen directe schade. Indirecte schade, waaronder verlies van inkomen, reputatieschade, … wordt niet vergoed. Voor schade veroorzaakt door opzet of grove schuld door derden, anderen dan aangestelden, is de leverancier niet aansprakelijk.
De leverancier is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor de gevolgen van onjuiste informatie die voortvloeit uit een onbekend en/of door de klant verzwegen aspect. Opdrachtgever blijft ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor alle gemaakte keuzes.
Artikel 11: Promotie
De leverancier is vrij om in het kader van promotiedoeleinden als referentie te verwijzen naar de door hem geleverde producten/diensten, tenzij uitdrukkelijk anders werd overeengekomen. Hierbij behoudt de leverancier zich eveneens het recht om op zijn website en social media een creditvermelding met hyperlink naar de website van de leverancier te plaatsen.
Artikel 12: Klachtenprocedure
Mocht de opdrachtgever of deelnemer een klacht indienen in verband met de dienstverlening, dan krijgt hij zo spoedig mogelijk en in redelijkheid een reactie hierop. Opdrachtnemer doet uiteraard alle moeite doen om samen met opdrachtgever het probleem op te lossen.
In geval van betwistingen zijn de rechtbanken van de zetel van 2710 bvba bevoegd.
Artikel 13: Varia
Aanvaarding van deze algemene voorwaarden impliceert dat de klant verzaakt aan de toepassing van zijn algemene voorwaarden. De eventuele nietigheid van van niet-afdwingbaarheid van een bepaling van deze algemene voorwaarden brengt de geldigheid en afdwingbaarheid van de andere niet in gedrang.
Voorliggende versie van deze Algemene Voorwaarden dateert van 05/08/2024.
Annex: Verwerkersvoorwaarden
Download hier de verwerkersvoorwaarden van Bal&Klein.