Liefdevol Meedogenloos
Bij Bal&Klein geloven we in de kracht van liefdevol meedogenloos communiceren. Om dit in praktijk te brengen, gebruiken we een eenvoudig feedbackkader. Een kompas dat helpt om gesprekken productief en respectvol te voeren.
Wat is liefdevol meedogenloos?
Deze aanpak helpt je om eerlijk en rechtuit te zijn, terwijl je tegelijkertijd ook respectvol en ondersteunend bent.
Je laat zien dat je om de ander geeft. Dit is essentieel voor een gezonde en aangename werkomgeving.

Waarom liefdevol meedogenloos?
Tactloos oprecht
Dit gebeurt wanneer je iemand kritiek geeft zonder empathie te tonen. Je zegt waarop het staat, en het komt bij de ander binnen als een regelrechte aanval op zijn persoon waardoor hij of zij zich rot voelt. Het kan even goed gaan om een compliment dat niet oprecht overkomt. Dit soort communicatie komt agressief over en zet samenwerking onder druk.
Destructief aardig
Bedrieglijk charmant
Wat levert Liefdevol meedogenloos communiceren op?
Beter samenwerken
Teams communiceren open en eerlijk.
Problemen efficiënter oplossen
Tevredenheid verhogen
Medewerkers en klanten voelen zich gehoord en gewaardeerd.
Deze aanpak helpt je om eerlijk en rechtuit te zijn, terwijl je tegelijkertijd ook respectvol en ondersteunend bent.
Je laat zien dat je om de ander geeft. Dit is essentieel voor een gezonde en aangename werkomgeving.


Test jouw gespreksstijl
Lastige situatie? Staat er veel op het spel? Lopen de meningen uiteen en de emoties hoog op? Grote kans dat ook jij dan net even wat minder respectvol rechtuit communiceert. Onder druk lopen we makkelijker in onze valkuilen.
Hoe liefdevol meedogenloos is jouw communicatie? In 5 minuten ontdek jij je communicatiestijl. Klaar om in de spiegel te kijken?
Doe hier de test!
Meer weten? Blader door onze bibliotheek!
De kracht van een trainingsacteur in SKILLStrainingen
door Ilse Bal en Bart Klein Als je je soft skills wilt verbeteren of een team wilt trainen in communicatie, dan is de inzet van een trainingsacteur een krachtige werkvorm. Bij Bal&Klein geloven we sterk in zien, oefenen en doen. Trainingen waarbij deelnemers stap...
Waarom jij moeilijke gesprekken uitstelt
... en vier tips om dat om te buigen Eén van jouw medewerkers of collega’s loopt er de kantjes af en je wil hem erop aanspreken, maar … je zal dat morgen wel doen. Of nee, beter nog, overmorgen. Telkens je je zoon/dochter aanspreekt over zijn studieresultaten, leidt...
Expert tips voor een geslaagde online training
Ik ging naar zee en ik nam mee: twee boeken over online leren. En niet toevallig deze “In het echt ben ik veel leuker” van Katelijn Nijsmans en Ria Van Dinteren en “Online trainen” van Karin de Galan. Auteurs Katelijn Nijsmans en Karin de Galan zijn twee van mijn...
Waarom Van Ranst stop moet zeggen tegen uitdagers (maar niet door strijders welterusten te wensen)
Beste Mijnheer Van Ranst, Beste Marc, Met de dood bedreigd worden en met uw gezin in een safehouse moeten leven door de rol die u speelt als wetenschapper die adviezen formuleert. Dat is straffe kost. Ik kan begrijpen dat u als gerespecteerd wetenschapper...
Waarom empathie opbrengen zo moeilijk is en samenwerken niet altijd van een leien dakje loopt
De sleutel naar een betere connectie met collega’s, baas, medewerkers of klanten is empathie. Je verbetert er de band met de mensen om je heen mee en je voorkomt conflicten of je lost ze ermee op. Waarom is empathie tonen zo moeilijk? In dit artikel leggen we uit aan...
4 tips om profesioneel te reageren als een collega jouw ideeën steelt
Het zal je maar overkomen. Jij stopt je tijd en energie in een project en een collega gaat met de pluimen lopen. Jammer genoeg gebeurt het maar al te vaak. Wat doe jij? Spreek je hem of haar aan of kijk je teleurgesteld toe? Zelfs als in jouw organisatie...