Advies

Een frisse kijk op jouw organisatie

Ilse Bal en Bart Klein

Wij nemen jouw gesprekscultuur onder de loep

Duurzame gedrags- en cultuurverandering leidt tot hogere tevredenheid en verbetert het succes van jouw bedrijf.

Met een analyse van het gespreksklimaat krijg je inzicht in hoe er binnen jouw organisatie wordt gesproken. We kijken zowel naar de structuur en cultuur van de organisatie of teams als naar de mindset en vaardigheden van individuele medewerkers. Afhankelijk van de behoeften onderzoeken we verschillende aspecten, zoals:

Z

Hoe verloopt werkoverleg?

Z

Hoe ervaren klanten het (telefonische) contact met jouw organisatie?

Z

Voelen jouw medewerkers zich vrij om hun ideeën te delen of problemen aan te kaarten?

Z

Bereiken relevante signalen het management?

Z

Geven managers het goede voorbeeld?

Z

Hoe bewust is iedereen van zijn invloed op de communicatie?

Z

Waar ligt van nature de focus en energie van jouw team?

Z

Op welke aspecten kan jouw team verbeteren?

Hoe effectief is jouw communicatie?

Slechte communicatie leidt tot:

Verminderd engagement

Tijd- en geldverspilling

Imagoverlies

Zo pakken wij het aan

Onderzoek

We doen wat nodig is om een helder beeld te krijgen van de situatie. Dit kan gaan om interviews, observaties, MMI-rapporten (drijfveren en motivatie), opstellingen, mystery visits of calls.

Advies

We geven inzicht in het verschil tussen beleid en praktijk en adviseren hoe je dit verschil kunt overbruggen.

Vervolg

We bieden gerichte interventies aan zoals in-company training en coaching om de gewenste veranderingen door te voeren.

Duurzame gedrags- en cultuurverandering leidt tot hogere tevredenheid en verbetert het succes van jouw bedrijf.

Bal & Klein

Klanten aan het woord

Pepe, P. Medewerker fitness centrum
De trainers waren zeer duidelijk en de praktijkoefeningen boeiend en leerrijk.
Pepe, P. Medewerker fitness centrum
Pepe, P. Medewerker fitness centrum
Steven N, zaakvoerder
Mijn gespreksbuddy hield me een spiegel voor en ik kreeg superbruikbare tips. Dikke merci!
Steven N, zaakvoerder
Steven N, zaakvoerder
Johan D, Sales manager
Door mijn gesprek op voorhand te oefenen, voelde ik me veel zelfzekerder op het moment zelf.
Johan D, Sales manager
Johan D, Sales manager
Sophie V., HR Manager
De coaching heeft me enorm geholpen bij het voeren van lastige gesprekken met medewerkers. Ik voel me nu beter voorbereid en kan constructieve feedback geven zonder dat het confronterend overkomt.
Sophie V., HR Manager
Sophie V., HR Manager
Janine K., Teamleider
De communicatiecoaching heeft me geholpen om veel zelfverzekerder te worden in mijn rol als teamleider. Ik heb nu de tools om moeilijke gesprekken aan te gaan zonder spanning en weet hoe ik mijn team beter kan motiveren en inspireren.
Janine K., Teamleider
Janine K., Teamleider
Monique L., Onderwijscoördinator
Ik vond de sessies zeer waardevol. Ik heb geleerd hoe ik effectief kan communiceren met zowel collega's als studenten, wat mijn werk een stuk aangenamer en effectiever heeft gemaakt.
Monique L., Onderwijscoördinator
Monique L., Onderwijscoördinator
Mark D., Projectmanager
Dankzij de coaching heb ik geleerd hoe ik mijn boodschap helder en effectief kan overbrengen. De sessies waren zeer praktisch en ik merkte al snel verbeteringen in mijn dagelijkse interacties op het werk.
Mark D., Projectmanager
Mark D., Projectmanager
Christian B, teamleader in een KMO
Zeer leerrijk. Trainer heeft veel kennis, luisterde goed en gaf veel praktijkvoorbeelden. Ze haalde ook veel kennis uit de groep. Fijn om verhalen en tips te horen van de collega’s.
Christian B, teamleader in een KMO
Christian B, teamleader in een KMO
Matthias D. Sales manager afvalwerkend bedrijf
Zeer aangenaam; vlotte lesgever.
Matthias D. Sales manager afvalwerkend bedrijf
Matthias D. Sales manager afvalwerkend bedrijf
Laurence V, marketing manager
Tijdens het rollenspel besefte ik dat ik helemaal niet zo duidelijk communiceer als ik zelf dacht.
Laurence V, marketing manager
Laurence V, marketing manager