Liever “Dank u” dan “Sorry”

Hoe vaak zeg jij “Sorry”? We verontschuldigen ons in Vlaanderen zo vaak dat het deel van onze persoonlijkheid is geworden. Ook op de werkvloer is zich excuseren schering en inslag. Ja, het is beleefd. Maar stop alsjeblieft ermee! In de meeste gevallen is het niet...

Zeg neen tegen agressie op het werk

Pleidooi voor een consequent agressiebeleid 1 op de 9 werknemers ervaart agressie op het werk. Het zijn straffe cijfers waarmee IDEWE op 7 maart mee uitpakte. In sommige sectoren zijn die cijfers een pak hoger. Dat ervaar ik toch als agressietrainer en -coach. De...